Feliratkozás hírlevélre
Kategóriák
A kosarad tartalmának megjelenítéséhez be kell lépned.

Ha még nem vagy regisztrált felhasználónk, akkor az oldal felső részen lévő Regisztráció menüpont használatával teheted ezt meg.
BikeFun 6024 V
BikeFun
6024 V
Érdeklődjön!
Hírek

Megfigyelhetjük, hogy a legtöbb éles, lapos tárgy nem az első, hanem a hátsó keréken okoz defektet. Ez azért történik így, mivel az első kerék felfordítja ezeket a tárgyakat, majd a másodperc egy töredéke alatt a hátsó kerék pont felnyársalódik rajtuk. Szeg soha nem szúródik az első kerékbe. A tapasztalat azt mutatja, hogy egy autó által felröppentett szeg hosszant esik vissza az útra, mivel adott az autó haladási iránya. A szeg feje nehezebb, így a hegye a forgalom irányába mutat. Amikor az első kerék átmegy rajta, általában felfordítja a szeget. A hátsó kerék éppen abban a pillanatban érkezik, amikor a hegy felfele áll. Én már 2,5 cm átmérőjű alátéttől is kaptam defektet. Az első kerék felfordította, és a hátsó pont az élét találta el. A gépjárművek gumijában található finom rozsdamentes sodronydarabok melyek az utakon fekszenek, ugyancsak gyakran okoznak hátsókerék defektet. Nem tudom, hogy kerülnek oda, de ezek lassú, nehezen fellelhető, lyukat ütnek. Az előzőekben leírtak miatt, az első gumit ezek sem fenyegetik.

Versenyzőkkel szokott előfordulni, hogy a bolyban, a valaki által felfordított éles tárgyat, a következő kerékpáros első kereke találja el. Máskülönben, az első kereket csak üvegszilánkok veszélyeztetik. Az üvegszilánkok tapadnak a gumihoz. Viszont, azonnal ritkán ütnek lyukat, de mivel a gumi felületén maradnak, és csak az ismételt nyomások miatt (ahányszor az aszfalthoz ér a gumi azon felülete), előbb, vagy utóbb a szövetet is kiszakítják, és defektet okoznak. Amíg a hegyes fémtárgyaknak mindegy az, hogy milyen az időjárás, az esős idő az üvegszilánkoknak kedvez, mivel a nedves gumi puhább, és jobban tapad hozzá az üvegszilánk. Talán még kémia órákról emlékszünk, hogy a gumi nedvesen könnyebben vágható. Próbáljuk ki otthon, hogy egy nedves pengével mennyivel gyorsabban tudunk elvágni egy (rossz) belsőt, mint száraz pengével.

Kígyóharapás defekt (a belső becsípődik a talaj és a felni pereme közé) azért gyakoribb a hátsó keréken, mivel nagyobb terhelés nyugszik rajta, mint az elsőn. Ezen felül az első keréknél az effektív súly azért is kisebb, mivel a nagyobb ütődéseket a karjaink automatikusan csillapítják, míg a hátsó felünk, pedálozás közben, ennél sokkal merevebb. A hátsó kerék nagyobb ütődéseket kap, mint ami a két kerék közti súlyeloszlásból következne.


Webajánlat.hu