Feliratkozás hírlevélre
Kategóriák
A kosarad tartalmának megjelenítéséhez be kell lépned.

Ha még nem vagy regisztrált felhasználónk, akkor az oldal felső részen lévő Regisztráció menüpont használatával teheted ezt meg.
15.500 Ft
Hírek

 

Az M-980-as kódnevű XTR szett 2011-ben látta meg a napvilágot, és itt került bevezetésre a 10 sebességes rendszer, a Dyna-Sys is. A teljes alkatrész család nem változik jövőre sem, ellenben a fékrendszerben drasztikus módosításokat végzett a japán cég.

Megújul az XTR szett tárcsafékszettje, amely mostantól M–987-es kódszámon lesz fellelhető. A valaha gyártott legkönnyebb fékrendszer lett az új XTR, mivel 40 g-ot sikerült lefaragni a súlyából oldalanként. Az ergonomikusabbá vált fékkar karbonból készül, a munkahenger magnéziumból, az apróbb alkatrészek és a csavarok titánból.

 

Tökéletesítettek a tömítéseken, változott a fékerő-karakterisztika, javítottak a hőelvezetésen, és természetesen I-spec bilincset kapott, illetve az Ice Tech-fejlesztést is beépítették. Súly: 186 g rotor nélkül, és 305g rotorral!

Az SM–RT99-es féktárcsa a speciális acél/alu/acél FREEZA szendvicsszerkezetnek és a hűtőbordáknak köszönhetően 40 fokkal hidegebb működés közben, mint az előd SM–RT98-as tárcsa. 140/160/180/203 mm-es kivitelben is kapható lesz.

Az XTR szetthez tartozó WH–M980-as kerékszett végre 29”-os verzióban is kapható lesz, karbonfelnivel, szingós kivitelben! 28 db egyenes fekete küllő és aluanya köti majd össze az elöl 15, hátul 12 mm-es agyat a felnivel. A súlya mindössze 1349g párban hátul X12-es gyorszárral, és 1298g hagyományos hátsó patentzáras kivitelben! Ez több mint kiváló érték! A sérüléséből visszatért Maja Wloszczowska két győzelmet aratott a segítségével, és Marianne Vos is két versenyszámban nyert a Sea Otter Classic-en.

A lánc is megújult, ami mostantól CN-M981-es névre hallgat, és Sil-Tec felületkezelést kapott. A Shimano még csendesebb futást, kisebb súrlódást, és ezáltal hosszabb élettartamot ígér. Parti Andristól megkérdeztük mennyit bírt az eddigi lánc, és a tapasztalatok azt mutatják, hogy 1000-1200 profik által beletett kilométer után kellett láncot cserélni, de így egy sor, és a lánckerekek is kibírták a szezont. Súlya259g.

A középrész tömege is csökkent (58g-PressFit, 71g-menetes), illetve hagyományos mentes, és Press-Fit kivitelben is megvásárolható lesz. Csökkentették a keskenyebbre vett csapágyazás súrlódását, és javult a tömítések szigetelése is.

Nem csak az XTR fékrendszer számára készül az Easy Hose Joint System, azaz a J-Kit. Minden szerelő álma. Az új hidraulikus fékcső rendszer, amely rögtön elérhető lesz az XTR, XT és SLX fékekhez is, szükségtelenné teszi fékcső cserekor a légtelenítést. Erre főleg az integrált kábelvezetéses vázak miatt volt szükség, mivel egyre több gyártó már a fékcsöveket is rejtetten vezeti el, azonban eddig a macerás légtelenítési folyamatot is el kellett végezni szereléskor.


Webajánlat.hu