Feliratkozás hírlevélre
Kategóriák
A kosarad tartalmának megjelenítéséhez be kell lépned.

Ha még nem vagy regisztrált felhasználónk, akkor az oldal felső részen lévő Regisztráció menüpont használatával teheted ezt meg.
Spyral Broker New
Spyral
Broker New
13.500 Ft
Tudnivaló: Kormánycsapágy típusa

 

Melyikről mit kell tudni?

  • A-Head: legelterjedtebb rendszer. Egyszerűen, a kormányszár leszorításával lehet a csapágy szorosságát beállítani, a rögzítésről a kormányszár rögzítőcsavarjai gondoskodnak. Egyszerű felépítésű, egyszerűen beállítható és karbantartható rendszer.

  • menetes: manapság csak olcsóbb kerékpárokon lelhető fel. Ennél a villanyakon található menetre kell rácsavarni a kónusz és kontra csavarokat, ennek segítségével lehet beállítani a lötyögés-mentességet, a stucni külön egység, nem vesz részt a működésében.

csapágyazás: a kormánycsapágyazás belsejében normál golyós, tűgörgős, vagy mélyhornyú „ipari” csapágy található. Az olcsó modellek csapágyai és csészéi kevésbé tartósak, és finom futásúak, mint egy komolyabb példánynál.

átmérő: a fejcső belső átmérőjétől függ, hogy milyen vastagságú villanyakhoz való csapágy szerelhető bele. Az 1 1/2”-os nyakhoz tervezett vázakhoz létezik adapteres kormánycsapágy, mely 1 1/8”-ra szűkít. Újabb vázak olykor tapered, azaz kúpos fejcsövet fogadnak, melyek alul 1 1/2, felül pedig 1 1/8"-osak. Ezekhez ehhez tervezett kormánycsapágyat kell használni.

A-Head típusai

integrált: a kormánycsapágynak nincsenek saját csészéi, a zárt csapágyak a vázban kialakított fészekbe kerülnek.

  • előny: kevés alkatrész, kis tömeg, a fejcsőben helyezkednek el a csapágyak, így alacsonyabbra helyezhető a kormány (ez utóbbi előny különösen jól jön a magas elejű 29er gépeknél)
  • hátrány: előfordulhat a fejcső megnyúlása, mivel a csapágyház maga a váz. Több méretezés létezik, ügyelni kell a kompatibilitásra

félintegrált: a csapágyház egy fém csésze, mely a fejcsőbe van beütve. A csapágyak a fejcsőben, de saját házban futnak.

  • előny: szintén viszonylag alacsony kormánypozíciót tesz lehetővé, könnyű, cserélhetőek a csapágyházak
  • hátrány: több méretezés létezik, ügyelni kell a kompatibilitásra

hagyományos: külső csészében helyezkednek el a csapágyak, a fejcső felett, illetve alatt.

  • előny: könnyen cserélhető, elterjedt, olcsó, egy féle létezik (eltekintve a többféle átmérőtől)
  • hátrány: magasabbra kerül a kormány, nehezebb, kevésbé esztétikus

Webajánlat.hu